תקנה 309 קובעת שכלי רכב שעברו תאונה ותוקנו, לא יעלו לכביש בטרם יעברו בדיקת מעבדה מוסמכת של המערכות הבאות: בלמים, אורות, שלדה וזוויות היגוי.
כל הבדיקות הנ"ל מבוצעות על ידי מכשור ממוחשב.
כאשר בדיקות אלו מבוצעות בפיקוח אנשי מקצוע בעלי התעודות וההסמכות הנדרשות, הדבר מאפשר לנו להעלות לכביש כלי רכב תקניים ובטיחותיים, ובכך לצמצם את תאונות הדרכים.
נוסח תקנה 309
"בעליו של רכב, קצין בטיחות או מי ששליטה על הרכב בידיו, לא ישתמש ברכב אם נגרם בו נזק למערכות ההיגוי, לבלמים, לשלדת המרכב מעבר לקו הגלגלים, לפגיעה בין הסרנים בעמודי המרכב, כשהשלדה היא חלק אינטגרלי של הרכב, או שהשלדה היא חלק נפרד מהמרכב – אלא לאחר שהמרכב תוקן וניתנה עליו תעודת בדיקה מידי מנהל מקצועי במוסך מורשה והרשאי לתת תעודת בדיקה על פי תו הפיקוח על מצרכים ושירותים (מוסכים ומפעלים וכלי רכב), התש"ל 1970 (להלן מוסך מורשה)".
כאשר מדובר ברכב לאחר תאונה שעבר תיקון, מזמין הבדיקה מעוניין לבדוק האם התיקון נעשה ברמה מקצועית ונאותה. למומחי מכון קומפיוטסט ראשון לציון כל הציוד, הידע והניסיון על מנת לבדוק ולקבוע את מצבו של הרכב לאחר תיקון, כולל איכות התיקון.
בנוסף, המכון מנפיק דוח ובו השוואה בין אופי התיקון לסטנדרטים שקובע היצרן. כל תוכלו להיות בטוחים שכלי הרכב אשר אתם מתעדים לרכוש עומד בסטנדרטים שחשובים לכם.